رفتن به محتوای اصلی

محیط‌بان‌ها به نجات «اشباح جنگلی» رفتند.

کتاب«اشباح جنگلی»، جدیدترین اثر پیام ابراهیمی و محبوبه یزدانی به موضوع تخریب جنگل ها و آموزش شغل محیط‌بانی برای کودکان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات فنی ایران( کتاب‌های نردبان)، این کتاب داستان پدر و پسری را نقل می‌کند که در پی یک ماجراجویی وارد جنگل می‌شوند و قرار است شبی را در آن سپری کنند. تخیلات پدر و پسر داستان را تا جایی پیش می‌برد که آن‌ها با اشباح جنگلی روبرو می‌شوند. در همین حین آن‌ها ناخودآگاه به بخش‌هایی از جنگل صدمه می‌زنند. با رسیدن محیط‌بان‌ها این ترس و وحشت پایان می یابد. ضمن آنکه حیوانات و گیاهان جنگل از آسیب در امان می‌مانند.

روایت ساده و جذاب این اثر با طنز همراه است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «فکر کردم کاش یک کتاب با خودمان داشتیم . یا حتی چندتا شاخه‌ی خشک تا آتش بزنیم. شاید اشباح جنگلی از آتش می‌ترسیدند. اشباح پیشروی می‌کردند. پدر دست‌هایم را گرفته بود و فشار می‌داد. رد ناخن‌هایش را روی پوستم  حس می‌کردم. ما ترسیده بودیم و جیغ می‌زدیم. اما هرچه بیشتر جیغ می‌زدیم صدای اشباح هم بیشتر می‌شد. آن‌ها هم جیغ می‌کشیدند و نعره می‌زدند . زوزه می‌کشیدند و عربده می‌کشیدند.»

مخاطبان این کتاب کودکان 9 تا 12 سال هستند و قرار است با وظایف محیط‌بان‌ها و حقوق سایر موجودات زنده آشنا شوند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.