رفتن به محتوای اصلی

گزارش کارگاه “بازی ١”

.
?کارگاه “بازی١” اولین کارگاه از مجموعه‌ کارگاه‌های آموزشی بخش کودکان خردسال انتشارات فنی ایران در بعدازظهر روز ٢١ مرداد، ١٣٩٦ از ساعت ١٥ تا ١٨:٣٠ در تالار خسروشاهی این انتشارات برگزار شد. تسهیل‌گری این کارگاه را خانم گلناز رضوان،‌ یکی از متخصصین و فعالین باسابقة حوزه بازی بر عهده داشتند و کارگاه با حضور ٣٢ نفر از مربیان، مدیران آموزشی و مدیران مسئول مهدهای کودک،‌ از جمله مهد مژده،‌ ندای آسمان،‌ طوبی، نیکو، ساشا‌، مهد کودک سازمان تأمین اجتماعی، و همچنین فعالین و مسئولین برخی موسسات و سمن‌های حمایت از کودکان مانند موسسه مادران امروز،‌ مهر و ماه، جمعیت امام علی و خانه‌ای برای آینده برگزار شد.

photo_2017-08-15_23-43-28
?هدف از طرح‌ریزی و اجرای این مجموعه کارگاه‌ها، ایجاد ساختاری برای حمایت از کتاب‌های بخش کودکان خردسال، به ویژه‌ کتاب‌های طرح کار از طریق گسترش شبکه ارتباطی انتشارات و تبدیل انتشارات به محلی برای گردهمایی و تبادل آراء فعالین حوزه کودک است. در این کارگاه، همانند کارگاه‌های آتی،‌ تمامی محصولات پیش‌دبستان انتشارات (کتاب‌های آموزشی، کتاب‌های مهارت‌های زندگی، کتاب‌های داستان،‌ کارت‌های قصه، پوسترهای آموزشی، کارت‌ها و پازل‌ها) به صورت نمایشگاهی ارائه و از هر دسته از محصولات تعدادی از آنان در گروه معرفی شدند.

photo_2017-08-15_23-43-33
?هدف کلان این کارگاه، هم‌راستا با اهداف کلی تعیین شده برای مجموعه کارگاه‌ها،‌ گام برداشتن در راه ارتقاء‌ کیفیت آموزش کودکان خردسال در مهد‌های کودک و مراکز کار با کودک از طریق آموزش و بازآموزی و فراهم آوردن فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش افراد با یگدیگر است. هدف این کارگاه، به طور خاص، آشنایی و تجربه عملی انواع گوناگون بازی و بررسی تلویحات و اهداف آموزشی و نکات اجرایی آنها مانند نحوه انطباق آنها برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده بود. در کارگاه بر انواع مختلف بازی‌ها مانند بازی‌های دوستی و صلح،‌ بازی‌های اعتماد، بازی‌هایی برای شناخت کودکان،‌ بازی‌-نقاشی?، بازی-نمایش?، بازی-موسیقی? معرفی و تجربه شدند که سه ویژگی مشترک آنان، اول، همکارانه و صلح‌مدارانه بودن‌ آنان و عدم حذف افراد در طول بازی؛ دوم، غیر رقابتی بودن و برد-برد بودن؛ و سوم، بدون وسیله بودن آنها بود. در پایان کارگاه، خانم رضوان برخی منابع از جمله کتاب‌ها و لوح‌های موسیقی را که می‌توانند به مربیان در انجام بازی‌ها یاری رسانند را معرفی کردند. در آینده، سه کارگاه بازی دیگر پیش‌بینی شده است.?

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.