رفتن به محتوای اصلی
آموزش سودوکو به کودکان

آموزش سودوکو به کودکان

یکی از سرگرمی‌های رایج در اغلب کشورهای دنیا بازی با جدول سودوکو است. از سودوکو که بازی ژاپنی محسوب می‌شود در معنی به عنوان « عددی که باید تنها باشد» یاد می‌شود . در تفسیر نیز می‌توان به منطقی اشاره کرد که درباره‌ی کاربرد و معنای هر عدد استفاده می‌شود، این تفسیر در واژه‌ی سودوکو قابل مشاهده است: اعداد به صورت مستقل می‌توانند معنا و کاربرد داشته باشند.

از حدود پانزده سال پیش این بازی در ایران نیز رایج شده است؛ به طوری که در کنار جدول کلمات متقاطع که بخش جدانشدنی روزنامه ها قلمداد می‌شد ، جول سودوکو نیز جای مخصوص به خود را  پیدا کرد. پس از مدتی « سودوکو برای کودکان» به صفحه ی سرگرمی‌مجلات و نشریات کودکان و نوجوانان نیز راه پیدا کرد. چندی نگذشت که کتابچه های سودوکو به دکه های روزنامه فروشی رسیدند و از مقطعی به بعد شاهد انتشار کتاب های شکیلی در این زمینه بودیم که ناشران حرفه ای آنها را منتشر می‌کردند

امروزه همگان می‌دانند که جورچین‌، جدول کلمات متقاطع، جدول اعداد چون سودوکو و انواع پازل‌ها از جمله مهم ترین عوامل در تقویت ذهن محسوب می‌شوند. از همین روست که «کتاب های نردبان» نیز در کنار تالیف و ترجمه‌ی آثار ادبی یا علمی ‌از این نوع سرگرمی‌ها حمایت کرده و به تولید جورچین، کارت های بازی و آموزشی و همچنین جدول سودوکو دست زده است.

این جدول ‌ها نیز از سه قانون جدول های سودوکو تبعیت می کنند و از جدول‌های آسان تا سخت امکان روبروشدن مخاطبان با چالش های ذهنی را فراهم آورده‌اند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.