رفتن به محتوای اصلی
آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان

آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان

سال‌هاست که آموزش و پرورش مدرن برای تحقق اهداف خود، فعالیت‌های عملی و خلاقانه را جایگزین آموزش کلاسیک کرده است. با این‌حال همچنان در ایران آموزش تئوریک (کلاسیک) در بیشتر مدارس غالب است. در این میان است که انجمن‌ها، مؤسسات و ناشران فعالیت‌هایی را در این زمینه تعریف و عملی کرده‌اند. این فعالیت‌ها به گونه‌ای تعریف شده و می‌شوند که کاربردی چندگانه داشته و حتی منجر به بهبود تعاملات اجتماعی مخاطبان نیز شود.

یکی از این شیوه‌ها آموزش به والدین و مربیان در قالب کلاس‌های مهارتی است تا آموزگار مفیدی برای خردسالان و کودکان باشند. اما در کنار آن می‌توان نگاه ویژه‌ای به تدوین کتاب‌های داستانی، فانتزی و تصویری برای خردسالان تا بزرگسالان داشت. در طی این سال‌ها در موضوعات مختلف ناشران آموزشی و غیرآموزشی اقدام به انتشار کارت‌های آموزشی، بازی و… کرده‌اند که  به یقین آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان یا آموزش مفاهیم علوم  به کودکان  موضوع اکثر این آثار بوده است.  کتاب‌های نردبان نیز ضمن انتشار آثاری ادبی و معرفی ژانر ادبیات محیط زیست، آثار زیادی را با موضوع آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان در زیر شاخه‌ی «پیش از دبستان» منتشر می‌کند.

آثاری از این دست عموماً برای کودکان 3 تا 6 سال کاربرد داشته و با نگاه‌های متفاوت به آموزش یا بازتعریف مفاهیمی‌همچون: اندازه‌ها،‌ رنگ‌ها، اعداد، کمیت، ‌کیفیت، شمارش، تضاد، برابری و…می‌پردازند.

ویژگی مهم این آثار استفاده از داستان، شعر و آموزش غیر مستقیم است. همچنین این آثار در تألیف و ترجمه تنها از نویسندگان و مترجمان شاخه‌ی علوم بهره نبرده‌اند، آنچه کتاب‌های نردبان با موضوع «آموزش مفاهیم ریاضی» در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد تألیف هنرمندانی است که عموماً در شاخه‌ی کودک و نوجوان شناخته شده‌اند و در برخی از آثارشان آموزش را با ادبیات تلفیق کرده‌اند.

شاید مخاطبان این آثار سؤالی به جا را مد نظر داشته باشند و آن مقبولیت و کارایی این دست کتاب‌هاست. این سوال به جا با مراجعه‌ی این مخاطبان به فهرست کتابنامه‌ی رشد‌، ‌فهرست سالانه‌ی  شورای کتاب کودک و همچنین فهرست لاکپشت پرنده قابل پاسخ‌گویی است. کتاب‌های آموزشی نردبان با تکیه بر آموزش مفاهیم تئوریک و سایر مهارت‌ها با ورود به فهرست‌های معتبر این تضمین را به خریداران می‌دهد که اثری را انتخاب می‌کنند که توسط کارشناسان به تأیید رسیده‌اند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.