رفتن به محتوای اصلی

باید بگی نه!

۷۹۰,۰۰۰ ریال

نویسنده: زاک و کیمبرلی کینگ
مترجم: جواد کریمی
قيمت (ريال): 790000

توضیحات

نویسنده: زاک و کیمبرلی کینگ

مترجم: جواد کریمی

گروه سنی: ب، ج

موضوع‌: راهنمای مهارت‌های زندگی، کودکان و غریبه‌ها

تعداد صفحه: 36

شابک:978-600-477-173-3

قطع كتاب: خشتی

چاپ اول: 1398

نوبت چاپ: 6(1402)

قيمت‌(ريال): 790000

چكيده:

برای والدین، مربیان، و مشاوران سخت است که مرز اندام‌های خصوصی کودکان را به آن‌ها بیاموزند. اما این کتاب که از دید یک کودک نوشته شده، کار را بسیار ساده کرده است.

زاک با بهترین دوستش و در خانه‌ی او تجربه‌ای تلخ داشته و برای کنار آمدن با موضوع، این کتاب را به همراه مادرش نوشته است که به کودکان کمک کند تا برای روبه‌رو شدن با موقعیت‌های دشوار آماده شوند. در کتاب باید بگی نه! با زبانی ساده، تصاویری کودکانه و رویکردی مستقیم به موضوع تعیین مرزهای شخصی پرداخته شده است.

از آنجا که برای مربیان، مشاوران و والدین سخت است که مرز اندام‌های خصوصی کودکان را به آن‌ها بیاموزند، این کتاب که از دید یک کودک نوشته شده، کار را بسیار ساده کرده است. «باید بگی نه!» به قلم زاک و کیمبرلی کینگ با زبانی ساده، تصاویری کودکانه و رویکردی مستقیم به موضوع تغیین مرزهای شخصی پرداخته است.

به گزارش روابط‌عمومی کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران)، «باید بگی نه!» کتابی است که با نشانه‌گذاری‌هایی مانند پرچم سبز و قرمز به ذکر رفتارهای درست و غلطی می‌پردازد که اطرافیان با کودک دارند و از آنها می‌خواهد در مواقع خطر، پرچم قرمز خود را به شیوه‌های مختلف تکان دهند. دلخوری، ناراحتی، تنهایی، غصه، خشم، ترس و  تهوع را واکنش‌هایی هستند که کودک به هنگام مواجهه با افراد ناامن تجربه می‌کنند.این کتاب به کودکان تاکید می‌کند که در برابر این احساسات سکوت نکنند: «اگر ته دلت حس کردی که چیزی درست نیست، حتی اگر یک نفر دیگر به تو گفت که همه‌چیز درست است، باید پرچم قرمز را بالا ببری!»

«هدیه، رشوه و تهدید» از موضوعات مهمی است که کتاب «باید بگی نه!» به آن پرداخته است: «اگر کسی سعی کرد با رشوه‌دادن تو را وادار به انجام کاری کند که به اندام‌های خصوصی بدنت مربوط می‌شد پرچم قرمز را بالا ببر! حتی اگر آن رشوه خیلی عالی بود هم قبولش نکن. از آن‌جا برو و به والدینت بگو».

در این کتاب با زبانی ساده خطراتی  به کودک گوشزد شده است که ممکن است برخی از اطرافیان برای او داشته باشند . بعضی از اطرافیان اعم از دوستان،‌ پرستار، ‌اقوام ممکن است افرادی ناامن باشند که والدین و مربیان نتوانند به وضوح دربارۀ این مساله با فرزند خود حرف بزنند، اما «باید بگی نه!» این نکته‌ مهم را برای کودکان بالای 7 سال روشن می‌کند.

 

 

اطلاعات بیشتر

وزن 200 g

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نظرات کاربران سایت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.