رفتن به محتوای اصلی

جنگل‌های مانگرو باز هم افتخار آفرید

کتاب جنگل‌های مانگرو اثر اردوان زرندیان (نویسنده)  و هادی انصاری (عکاس)  نامزد بخش «علوم و فنون کودک و نوجوان» جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

جنگل‌های مانگرو اثری مستند از  گونه‌های جانوری و گیاهی جنگل‌های حرا است. این کتاب در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان یک دانشنامه و برای مخاطبان بالای  ۱۲ سال منتشر شد. راهیابی به فهرست لاک‌پشت پرنده با کسب ۴ امتیاز و  فهرست کلاغ سفید (کتابخانه بین‌المللی مونیخ) بخشی از موفقیت‌های این اثر غیرداستانی بوده است.

براین اساس اطلاعات دقیق و تخصصی این کتاب درباره‌ یکی از منحصربه‌فردترین بافت‌های جنگلی دنیا و بهره‌مندی از عکس‌های باکیفیت و مستند از جمله ویژگی‌هایی است که این اثر را از دیگر کتاب‌های موجود در این موضوع تفکیک می‌کند.

این کتاب در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان «مجموعه کتاب‌های زیست ایران» منتشر شده است. این مجموعه سعی دارد تا دانش و آگاهی‌های زیست محیطی کودکان و نوجوانان ایران را با هدف ایجاد حساسیت در آن‌ها برای حفظ این میراث طبیعی افزایش دهد و برای بهبود وضعیت موجود روش‌های ساده و پیشگیرانه را معرفی کند.

گفتنی است کتاب «تکامل» ، «دانشنامه محیط زیست» ، «دایرةالمعارف مصور فضا ، «فرهنگ مختصر تصویری هنر» و «ما این‌طوری زندگی کنیم»  آثاری هستند که به تالیف و ترجمه‌ی دیگر ناشران در این بخش با «جنگل‌های مانگرو» رقابت خواهند کرد.

کتاب‌های نردبان این موفقیت را به مؤلفان اثر، فعالان حوزه‌ی محیط زیست و نشر کودک و نوجوان ایران تبریک می‌گوید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.