رفتن به محتوای اصلی

سه عنوان از کتاب‌های نردبان به جشنواره‌ی تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ راه یافتند.

اسامی۱۵ نامزد دریافت جایزه دوسالانه تصویرگری(IBBY) ‌ براتیسلاوا ۲۰۱۹ در حالی اعلام شد که نام سه عنوان از کتاب‌های نردبان در این فهرست  بود.

به گزارش روابط عمومی انتشارات فنی ایران( کتاب‌های نردبان)، «آلبوم عکس یک روباه خیالاتی» ، «گاوی و تله موش» اثر طراوت جلالی فراهانی و «کبوترباشی و زرافه‌های پرنده» اثر مجید فخار زواره آثاری هستند که در نمایشگاه براتیسلاوا به نمایش درخواهند آمد و به داوری گذاشته می‌شوند.

«آلبوم عکس یک روباه خیالاتی» نوشته‌ی زهرا فرشاد داستانی محیط زیستی دارد، اما «گاوی و تله موش» نوشته‌ی معصومه یزدانی ضمن بازآفرینی داستانی قدیمی مهارت‌های اجتماعی را به کودک می‌آموزد. همچنین«کبوترباشی و زرافه‌های پرنده» به قلم مسعودملک‌یاری، به موضوع آلودگی هوا و زندگی حیوانات در شهر می‌پردازد.

دو سالانه تصویرگری براتیسلاوا به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات تصویرگری جهان زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا کشور اسلواکی برگزار می‌شود و کانون به عنوان نماینده ایرانی در این مسابقه، هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده‌ی تصویرگران ایرانی، اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان برگزیده‌ی این حوزه  می‌کند.

گفتنی است جوایز این مسابقه شامل جایزه بزرگ به ارزش ۳ هزار دلار، پنج سیب طلایی به ارزش ۱۵۰۰ دلار و پنج مدال ویژه به ارزش هزار دلار است.

لازم به ذکر است هیات انتخاب این جشنواره فریده شهبازی، سحر ترهنده، فرشید مثقالی، علی بوذری و علی هاشمی شهرکی، داوری خود را در روز ۱۵ اسفند به پایان بردند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.