رفتن به محتوای اصلی

کارگاه زبان‌آموزی با تسهیل‌گری خانم هانیه محسنی‌پور، روز پنجشنبه در انتشارات فنی ایران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان این کارگاه از مهدها و موسسات مختلف از جمله راه شادی درون، خانه‌ای برای آینده، جمعیت امام علی، تامین اجتماعی، فرزندان آفتاب ، دبستان سروش و والدین بودند.

photo_2018-10-27_16-47-40

در این کارگاه بازی‌ها و فعالیت‌های حرکتی زیر با اهداف مشخص‌شده انجام شدند:

۱.ساخت کلاژ: شامل دورگیری، بریدن با قیچی، چسباندن و ساخت داستان دربارهٔ آن بود که این فعالیت به تقویت قوهٔ تخیل، دست‌ورزی، تفکر و تمرکز، افزایش دایره‌ی واژگان پرداخت.

۲.فعالیت رنگ، جهت، حرکت: شناخت رنگ‌ها، اعداد، جهت و دورگیری با اشیای رنگی مختلف که با اهداف دسته‌بندی، تعیین جهت، توالی، دقت و تمرکز، خلاقیت و درست در دست گرفتن مداد انجام شد.

photo_2018-10-27_16-47-53

۳.پرتاب توب در سبد میوه: شامل انجام همزمان نشانه‌گیری، پرتاب و نام بردن میوه‌ها. که با اهداف حل مسئله، تفکر و تمرکز، تطابق چشم، دست، و کلام با مغز، افزایش دایرهٔ واژگان انجام شد.

۴.ساختِ ساز با اشیاء مختلف و صداسازی با آن‌ها: هدف از این فعالیت خلاقیت،‌ تقویت مهارت‌های شنیداری، دقت و تمرکز در تشخیص صداها و ریتم، تقویت مهارت‌های زندگی از جمله صبوری، هماهنگی در ارتباط با دیگران.

۵.فعالیت انعکاس صدا: با هدف تقویت تجسم خلاق، تشخیص صدای اول و آخر کلمات، دقت در گوش دادن، بیان صحیح کلمات انجام شد.

 

۶.بازی با طناب: شامل راه‌رفتن روی طناب، پریدن از روی طناب و تمرین تشخیص جهت‌های راست و چپ همراه با نامبردن واژگان گوناگون. اهداف این فعالیت تقویت مهارت‌های حرکتی مانند حرکات پا و حفظ تعادل، مهارت‎های کلامی،‌ افزایش دایرهٔ ‌واژگان بودند.

۷.بازی درست کردن غذا با صدای حروف: تشخیص صدای اول و آخر کلمات، بیان صحیح کلمات، افزایش دایرة ‌واژگان از اهداف مهم این فعالیت بودند.

photo_2018-10-27_16-47-56

 

۸.فعالیت تصویرخوانی: با هدف تقویت قوه دیداری، تخیل،‌ بیان صحیح کلمات، ارتباط نماد تصویری با کلام،‌ افزایش دایرهٔ ‌واژگان انجام شد.

۹.بازی جمجمک برگ خزون: که اهداف آن شامل، شعرخوانی، هماهنگی حرکات دست همراه با ریتم کلامی و افزایش دایرهٔ  ‌واژگان بوده است.

photo_2018-10-27_16-47-50

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.