رفتن به محتوای اصلی

مراسم بزرگداشت “جبار باغچه‌بان” در محل انتشارات فنی ایران( نردبان) در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

در این مراسم استادان، صاحب‌نظران و مدیران آموزش پیش از دبستان شرکت کردند. خانم پروانه باغچه‌بان دختر آقای باغچه‌بان از جمله شرکت‌کنندگان در جلسه بود و در آغاز جلسه به نقش باغچه‌بان در آموزش پیش از دبستان اشاراتی کرد.

سپس تکه‌ای از سخنرانی خانم ثمینه باغچه‌بان که با موضوع آموزش ناشنوایان و کم‌شنوایان ایراد شده بود، پخش شد.

باغچه‌بان در زمینه‌های مختلف خدماتی انجام داده است که کلیت آن‌ها را می‌توان در سه موضوع آموزش و پرورش پیش از دبستان و دبستان، ادبیات کودکان، و آموزش ناشنوایان رده بندی کرد.

سرکار خانم دکتر فاطمه قاسم زاده در سخنرانی علمی خود اشاره کردند آنچه باغچه‌بان در آموزش به خردسالان به کار می‌بست به آنچه امروز محل توجه است، بسیار نزدیک است. از جمله مهم‌ترین آن، نگاه رشد محورانه و تلفیقی وی بود. او به آموزش مربی تأکید داشت با والدین ارتباط برقرار می‌کرد. و به فضای عاطفی مهد کودک بسیار اهمیت می‌داد.

تأکید باغچه بان بر فعالیت هنری از جمله شعر، موسیقی، کاردستی، و نقاشی از جمله مطالبی بود که دکتر قاسم زاده به آن اشاره کردند.

سخنران دیگر این مجلس بزرگداشت خانم فرزانه طاهری قندهاری بودند از نظر این سخنران باغچه‌بان پدر ادبیات نمایشی کودکان ایران است. وی معتقد است برخی از نمایشنامه‌هایی که او نوشته است هم اکنون قابل اجرا است و برای کودکان شعف برانگیز است.

در ادامه جلسه آقای محمودی، رئیس هیئت مدیره انجمن ناشنوایان که خود ناشنوا هستند از خدمات باغچه‌بان و روش‌های ابداعی ایشان برای آموزش به کودکان ناشنوا سخن به میان آوردند و مراتب سپاس ناشنوایان را به این استاد بزرگ اعلام کردند.

در پایان مراسم از سردیس باغچه‌بان به همت انتشارات فنی ایران رونمایی شد. در این رونمایی خانم پروانه باغچه‌بان، سخنرانان، مهندس سیدرضا کروبی مدیر انتشاران فنی ایران، سرکار خانم ذکایی‌فر مدیر دفتر امور مهد کودک‌های سازمان بهزیستی و … شرکت داشتند.

IMG_9856

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.