رفتن به محتوای اصلی
کتاب داستان برای کودکان

معرفی قصه و کتاب داستان برای کودکان دبستانی

«کتاب‌های نردبان» از آغاز فعالیت خود خط‌مشی مشخص و تدوین شده‌ای را در انتشار کتاب مشخص کرده است. پس از فعالیت مستمر این انتشارات در حوز‌ه‌ی محیط زیست‌،‌چندسالی است که مهارت‌های فردی و  اجتماعی نیز جزو دغدغه‌های این انتشارات قرار گرفته است. از این روست که دپارتمان‌های مختلف تولید محتوای داستانی و غیر داستانی را دو موضوع محیط زیست و مهارت های زندگی برعهده گرفته‌اند. اما در این میان دغدغه های عموم جامعه، و مدیران و مسئولان جهت حفظ منابع و انرژی و همچنین تلطیف دغدغه های اجتماعی سبب شده تا نگاه ادبیات کودک نیز به این موضوعات جلب شود. شاعران و نویسندگان زیادی به این موضوعات پرداخته و می‌پردازند، با این حال تمرکز  بسیاری از آنان بر موضوعی خاص نبوده است. کتاب‌های نردبان اما تلاش کرده است با تمرکز بر این موضوعات ضمن جذب اهالی ادبیات، آموزش غیر مستقیم را ترویج دهد. از این روست که تألیف و ترجمه‌ی قصه و کتاب داستان در این مجموعه با هدفی مشخص صورت می‌گیرد و اگرچه مفاهیم در لایه‌های نهان این آثار داستانی نهفته‌اند با این حال اهداف اولیه‌ی انتشارات را دنبال می‌کنند.

تشکیل کارگروه داستان، تشکیل جلسات قصه، برگزاری کارگاه های خلق کتاب‌های تصویری  و رمان برخی از فعالیت‌های این انتشارات در شکل‌گیری قصه و کتاب داستان برای کودکان دبستانی بوده‌اند. جامعه‌ای از مخاطبان که با اولین ورود خود به جامعه(‌مدرسه) ‌با چالش‌ها و سوالات زیادی روبرو می‌شوند و اگر نتوانند با واقعیت های زندگی جدید روبرو شوند وضعیت نامطلوبی را در آینده پیش روی خود خواهند داشت.

نویسندگان و مترجمانی که به طور مستمر  یا مقطعی در تألیف و ترجمه‌ی آثار داستانی با این انتشارات کار می‌کنند طی سال‌های فعالیت خود توانسته اند جوایزی را برای این انتشارات به ارمغان بیاورند. آثار داستانی این هنرمندان توسط معلمان و روانشناسان تدریس و یا معرفی می‌شود و این آثار داستانی به عنوان کتاب‌های کمک آموزشی برای مقاطع مختلف مورد کاربرد بوده و هستند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.