رفتن به محتوای اصلی

شکار‌گاه عجیب نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده را برای نردبان به ارمغان آورد.

مراسم پایانی هشتمین دوره اهدای نشان «لاک‌پشت پرنده» به صورت مجازی برگزار شد و دریافت‌کنندگان این نشان معرفی شدند. دریافت‌کنندگان نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده از میان ۹ نامزد نهایی انتخاب خواهند شد.

مراسم پایانی هشتمین دوره اهدای نشان «لاک‌پشت پرنده»  روز جمعه، ٢۴ مردادماه به صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرام شهر کتاب مرکزی برگزار شد.

در این برنامه نشان‌های نقره‌ای هشتمین دوره لاک‌پشت پرنده از بین ٩ نامزد به سمیرا آرامی و معصومه صحبتی برای کتاب «شکارگاه عجیب»، حمیدرضا شاه‌آبادی برای کتاب «قبرستان عمودی» و جمشید خانیان برای کتاب «گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها» اهدا شد.

طی این مراسم شهلا طهماسبی، مترجم و کریم نصر نقاش و تصویرگر به دلیل سال‌ها فعالیت ارزشمند در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نشان‌های ویژه لاک‌پشت پرنده را دریافت کردند.

در بخش یاد کتاب از کتاب«پروانه‌ها و باران» نوشته منوچهر انور با نام مستعار شاهد و تصویرگری زمان زمانی یاد و تقدیر شد که از آثار قابل توجه در تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران است.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب، فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و گروهی از منتقدان و کارشناسان کودک و نوجوان در پایان هر فصل با هدف راهنمایی پدران و مادران، آموزگاران، مربیان، مروجان و سایر علاقه‌مندان ادبیات کودک و نوجوان در انتخاب مناسب‌ترین کتاب‌های سال برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان تهیه می‌شود.

نشان ویژه نیز به چهره‌های معتبر و پیشکسوت کتاب کودک و نوجوان که فعالیت‌های موثری در زمینه‌ کتاب این گروه‌های سنی داشته‌اند، اهدا می‌شود.

کتاب یاد نیز بخش دیگری از برنامه است که به یک اثر قدیمی و تاثیرگذار کودک و نوجوان که در دهه‌های قبل منتشر شده است اختصاص دارد.

 

به همین مناسبت کتاب‌های نردبان در نظر دارد به مدت یک هفته همراه با خریدهای بالاتر از 200 هزارتومان این کتاب زیبا را برای شما به صورت هدیه ارسال نماید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.