رفتن به محتوای اصلی
روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان (روش های جالب و سرگرم کننده)

آموزش زبان انگلیسی به کودکان کار چندان آسانی نیست و بچه‌های کوچک به راحتی نمی‌توانند برای یکی دو ساعت یک جا ساکن بنشینند و متمرکز باشند به همین علت باید برای ایجاد علاقه در آن‌ها به زبان جدید، از روش‌های خلاقانه استفاده کرد. نیم ساعت در روز برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان کافی است. البته هنگامی که کودک بهانه گیری می‌کند و بی حوصله است نباید او را مجبور نشستن و یادگرفتن زبان کنید.

چگونه آموزش زبان انگلیسی به کودکان را شروع کنیم؟ آموزشگاه یا معلم خصوصی؟

فرق نمی‌کند که بچه‌ها را از خردسالی به کلاس‌های دسته جمعی بفرستید یا به صورت خصوصی به او آموزش دهید، مهم این است که فضای کلاس به دور از هرگونه تنشی باشد و در آن‌ها علاقه به یادگیری و تمرین را ایجاد کند. از روش های جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان، شرکت در کلاس آنلاین زبان انگلیسی است که از فواید آن می توان به افزایش اعتماد به نفس کودکان بدون ترس از اشتباه، دسترسی آسان، انعطاف‌پذیری و هزینه کم اشاره کرد.

هم زمان با آموزش هر نکته یا کلمه جدید و متناسب با موضوع هر درس برای بهبود سرعت و بازدهی بادگیری می‌توان فعالیت‌هایی چون نقاشی کشیدن، درست کردن کاردستی، انجام حرکات مختلف، نشان دادن اشیا در محیط اطراف، تکرار با صدای بلند و… را انجام داد و با این روش کودک را به انجام تمرین تشویق کرد. بهتر است آموزش نکته‌های جدید همراه با بازی و سرگرمی باشد چراکه کودکان از این طریق یادگیری بهتری دارند.

 آموزش زبان انگلیسی به‌‌ کودکان با قصه‌گویی

همان طور که می‌دانید کودکان داستان و قصه را دوست دارند و از طریق آن چیزهای زیادی یاد می گیرند؛ بنابراین می‌توانید تدریس زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی را با قصه گویی همراه کنید تا برایشان جذاب تر باشد. بهتر است این کار را با داستان کوتاه مورد علاقه‌شان شروع کنید و هنگام خواندن آن کلمه‌های جدید را آموزش دهید. یک راه بهتر این است که از بچه‌ها بخواهید به نوبت کتاب مورد علاقه‌شان را به زبان انگلیسی به کلاس بیاورند تا بخوانید.

اجرای قصه در کلاس و یاد دادن کلمه‌های جدید هنگام بلندخوانی کتاب محبوب بچه‌ها، سبب افزایش علاقه آن‌ها به یادگیری زبان می‌شود. همچنین برای تثبیت اطلاعات جدید در ذهنشان از آن‌ها طلب مشارکت کنید و بخواهید تا در انجام فعالیت‌ها و تکرار کلمه‌ها تلاش کنند. بهتر است هر کتاب بیش از یک بار بلندخوانی و تمرین بشود تا همه‌ی بچه‌ها به نکته‌های جدید مسلط شوند.

از آن جایی که بعد از آموزش اولیه نباید از کودک انتظار یادگیری کامل و تکرار همه نکات را داشته باشید، می‌توان برای آموزش بیشتر و تمرین با استفاده از موسیقی و آهنگ یا پخش فیلم و کارتون، گوش او را به شنیدن عبارات انگلیسی عادت بدهید تا بتواند راحت کلمه‌های جدید را به ذهنش بسپارد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با فلش کارت

از جمله روش‌های جدیدی که برای آموزش به کودکان کاربرد دارد، استفاده از کارت‌های بازی و فلش کارت انگلیسی برای کودکان است. بازی حافظه آموزش الفبای انگلیسی و کارت بازی کلمه سازی با حروف به کودکان کمک می‌کند با استفاده از تصاویر مختلف نام حروف، کلمه‌های ساده انگلیسی و املای درست آن‌ها را یاد بگیرد و به راحتی بتواند با این زبان جدید آشنا شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از این کارت‌ها بازی‌های جدید طراحی کنید تا برای کودک یکنواخت نشود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما همیشه لازم نیست روش‌های خلاقانه و جدید را جایگزین روش‌های قدیمی‌تر کنید چراکه ممکن است تنها چند روش به خصوص تاثیر مثبتی بر یادگیری کودک بگذارد و به خوبی جواب دهد، در این صورت ممکن است سایر روش‌ها باعث سردرگمی او شود.


فلش کارت زبان آموزی کودکان


 آموزش زبان انگلیسی به کودکان با موسیقی

موسیقی یکی از شاخه‌های هنری است که به شدت مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد و برایشان جذاب است. به‌خصوص اگر با یک شعر زیبا و ساده همراه باشد جذابیتش برای کودک دو چندان می‌شود. از این رو می‌توان شرایط برای آموزش حروف انگلیسی برای کودکان و کلمه‌های جدید را در قالب یک شعر برای بچه‌ها فراهم کرد.

از هر کودک بخواهید با حرکت دادن دست‌ها و پاها و سر خود با ریتم شعر و آهنگ هماهنگ شود. آهنگ یا شعری که در حال تدریس آن هستید را به صورت یک نمایش کوچک و ساده اجرا کنند. به علاوه برای تسلط و تمرین بیشتر می‌توانید از کودکان بخواهید با استفاده از خلاقیت و دانش خود یک شعر یا داستان نصفه را کامل کنند.

پخش موسیقی سبب افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود و باعث می‌شود تا آن‌ها راحت‌تر کلمه‌های جدید را یاد بگیرند. پخش کردن موسیقی‌های ساده کودکان به زبان انگلیسی به طور ناخودآگاه باعث تثبیت مطالب یاد گرفته شده در ذهن کودک می‌شود و حافظه او را تقویت می‌کند.

 آموزش زبان انگلیسی به‌‌ کودکان با کارتون زبان اصلی

از جمله بهترین روش‌هایی که کودکان می‌توانند از طریق آن به زبان انگلیسی علاقه‌مند شوند و یادگیری آن برایشان آسان‌تر شود، فیلم‌ها و کارتون‌های مناسب کودک با زبان اصلی است. کودکانی که تازه یادگیری زبان را شروع کرده‌اند از ویدیوهای کوتاه‌تر و ساده‌تر بهتر استقبال می‌کنند. هم چنین بهتر است هر برنامه بیش از یک بار برایشان پخش شود تا بتوانند مطالب را بهتر درک کنند و سؤالات و ابهاماتشان را با مربی یا مادر و پدر خود مطرح کنند.

آموزش زبان انگلیسی به‌‌ کودکان با بازی

یکی از موثرترین و خلاقانه‌ترین شیوه‌هایی که کودکان خردسال می‌توانند با استفاده از آن زبان انگلیسی را بهتر و موثرتر یاد بگیرند، آموزش از طریق بازی است. آموزش از طریق بازی سبب می‌شود فرایند یادگیری برای کودکان شیرین و لذت بخش باشد و حس رقابتی مثبت در آن‌ها برانگیخته شود. به علاوه داشتن هدف و تلاش کردن برای رسیدن به آن را در قالب بازی و سرگرمی یاد می‌گیرند و در نهایت با برنده شدن در این بازی احساس موفقیت و خوشحالی و رضایت بعد از آن را تجربه خواهند کرد.

تدریس زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی و دبستانی از فعالیت‌های خارج از مدرسه به شمار می‌رود و ممکن است رغبت چندانی برای تمرین آن نداشته باشند. به همین دلیل بهتر است به این کار به عنوان یک کار غیراجباری نگاه کرد و برای آموزش از روش‌هایی خلاقانه و سرگرم کننده استفاده کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.